SkMelandEtter et opphold på nærmere 15 år har søsknene Meland gjenopptatt sin sangtjeneste og søndag 5/6 kl. 19 besøker de Misjonskirken. Søskenflokken, som opprinnelig kommer fra Flekkefjord, er oppvokst i Frelsesarmeen, men har gjennom mange år besøkt menigheter på tvers av alle kirkesamfunn.

De reiste sammen i en årrekke på strekningen fra Bergen til Oslo før de på slutten av -90 tallet la sangen på hylla til fordel for familielivet. Men da de ble gjenforent en høstkveld for et par år siden, opplevde hver enkelt hvordan Gud kalte dem til å fullføre oppdraget de engang hadde startet.

Det begynte med to brødre i 1971. Senere kom to yngre søsken med og begrepet «søsknene Meland» ble etter hvert velkjent over hele Sørlandet og langt bortover både Øst- og Vestlandet. 3 studioinnspillinger har det blitt gjennom alle disse årene, 10 uker på Sørlandstoppen med sangen «Begge har vi fått» ble en døråpner til både messer, friluftskonserter, stevner og annet. Flere ganger har gruppen deltatt på det årlige Sarons Dal stevnet foruten en rekke stevner og teltkampanjer.

Repertoaret er i stor grad country-inspirert, men treffer bredt og har inngang hos alle generasjoner. Sangvalget spenner over kjente ting fra Gaither-miljøet via den svenske duoen Curt & Roland, Åge Samuelsens store sangskatt, endel selvkomponert og til kjente lovsangskor. Også flere velbrukte gamle «evangeliske svisker» har fått plass i det variert  sangutvalget.

Søskenflokken består av Svein Magne Meland (bass), Frank Meland (gitar,vokal), Arvid Meland (gitar,vokal) Ellen Kjøstvedt (vokal). I tillegg er Harald Busch med på tangentinstrumenter