ÅpentHus

er våre ungdomsmøter, som arrangeres hver fredag fra kl. 20.30 – 00.00. Det er et tilbud for ungdommer på ungdomsskolen og videregående (13-19 år). En vanlig Åpent Hus kveld består av mye forskjellig. Kl. 20.30 åpner dørene, og ungdommene har anledning til å treffes og snakke og spille i kafeen før møtet starter 21.00. På møtene ønsker vi å rette fokuset mot Jesus, og vi lengter etter å se ungdommene møte Han. Gjennom lovsang, bønn og forkynnelse gir vi Jesus ære, og gjennom de samme tingene tror vi at Han vil snakke til oss. Talene blir tatt opp og lagt ut på Vimeo og Spotify, du finner enkelt link på våre hjemmesider.

Etter møtet er det åpent i kafeen. Her kan ungdommene kjøpe mat, brus og godteri. Det er sosialt, og vi ønsker at dette skal være en åpen og inkluderende plass for alle ungdommer. I tillegg har vi forskjellige aktiviteter etter møtet. Her benyttes bl.a. hallen vi har i kirka.

Gjennom alle disse tingene som skjer på Åpent Hus, så er vårt største ønske at ungdommer skal møte Jesus og komme til tro på Ham. Dette er grunnen til hvorfor Åpent Hus eksisterer, og vi ønsker at alle ting vi gjør skal være med å løfte fram denne visjonen.

Bilder fra Åpent Hus

Taler fra ÅpentHus

Andre aktivitet for ungdom i kirken

Connect med Gud. Connect med kirka. Connect med andre.

Connect er ungdomsarbeidets smågrupper. Connect-gruppene er grupper på mellom 5 og 15 ungdommer som samles annen hver uke hjemme hos hverandre, eller i kirka.

De samles for å lese Bibelen sammen, og for å leke og ha det moro sammen. Hensikten med connect-gruppene er at ungdom skal connecte med Gud, kirka og andre mennesker.

Selv om ungdomsarbeidet i menigheten er stort, så ønsker vi gjennom Connect-gruppene og holde oss små. Vi vil være et lite ungdomsarbeid, med mye folk.

Målet med Connect-gruppene er at hver enkelt ungdom skal bli sett, og få et personlig forhold til Jesus og nye venner i menigheten.

Konfirmantundervisning

Misjonskirken Lyngdal tilbyr konfirmasjonsundervisning. Opplegget bygger på den kristne lære og har denne som rammeverk og er egenprodusert for menigheten.

Å velge dette som din konfirmasjonsundervisning innebærer ingen forpliktelse til Misjonskirken Lyngdal. Det er heller ikke et krav om å være døpt eller å la seg døpe i forbindelse med Konfirmasjonsåret. Opplegget har en tydelig kristen profil, og det vil være kristne ledere fra menigheten som står ansvarlige, men du er hjertelig velkommen til et år med oss selv om du ikke tilhører en kristen sammenheng selv.

Konfirmasjonsdag er lørdag 27. april kl. 12.00.

Hva som skjer på Konfirmantundervisning

Hovedsamling

Dette er selve hjerte på konfirmasjons samlingene. Her er det undervisning, lek og latter og noe å bite i. Vi snakker om Gud, Jesus, bibel, bønn, menighet, om en urettferdig verden og masse masse annet.

Villmarkstur!

Kano, lavo, bål, fisking, allsang, lite søvn, mye latter, grilla pøler, masse smil og godt humør. Fantastik måte å bli kjent med hverandre på!

Konf.leir

Det ble noen fantastiske dager på Vegertun leirsted! Tror få kommer til å glemme disse dagene med det første!

Dette skjer i 2023/24

– Infomøte for foreldre og konfirmanter 22. august kl 18:00.
– Oppstart konfirmasjonsundervisning 5. september kl. 16.30 – 18.00
– Konfirmasjonsgudstjeneste lørdag 27. april kl 12.
I tillegg må konfirmantene møte på samlingene i misjonskirka annenhver uke, og delta på utvalgte ungdomsmøter (ÅpentHus) på fredager.
Det vil også komme fortløpende informasjon om villmarkstur, konfirmantleir og andre ting som skjer i løpet av året.